Szkoła Podstawowa im. Ziemi Sandomierskiej w Słupczy

Prawa dziecka Prawa i obowiązki ucznia Kalendarz roku szkolnego  Kalendarz świąt różnych
Aktualności
Galeria
Konkursy
Projekty
Dla uczniów
Dla rodziców
Pracownicy
Podręczniki
O szkole
Patron
Pobieranie
Archiwum
Linki
Kontakt

















Dla rodziców

************

Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił tego czego się pragnie.

BASEN

Dla uczniów naszej szkoły organizujemy cotygodniowe wyjazdy na basen.

Piątek 17.00 wyjazdy spod szkoły w Słupczy

17.10 Szczytniki

18.00 – 19.00 zajęcia na basenie

20.15 – powrót 

ZAJĘCIA TANECZNE

W każdą środę organizowane są zajęcia taneczne dla dwóch grup wiekowych

12.30 – 13.00 uczniowie klas I – III

13.00 – 13.30 uczniowie klas IV – VI

TRENING PIŁKARSKI

W każdą środę o godzinie 13.30 odbywa się trening piłkarski dla wszystkich chętnych uczniów.

Szkoła uczestniczy w programach „Szklanka mleka” i „Owoce w szkole”.

Ponadto od pierwszego października uczniowie mają możliwość korzystania z obiadu, słodkiej bułki i gorącej herbaty.

 


                           Drodzy Rodzice!                             
Pamiętajcie, że pomagać to nie znaczy wyręczać.



Informacje dla rodziców dzieci 6-letnich





Ogólnoeuropejski System Klasyfikacji Gier
(Pan European Game Information, PEGI) to system ratingu wiekowego, który ma pomóc rodzicom w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Oznaczenia PEGI dają rodzicom pewność, że gra, którą kupują dla swojego dziecka zawiera treści odpowiednie dla jego wieku. Uzupełnieniem systemu PEGI jest system PEGI Online, który ma chronić dzieci przed nieodpowiednimi treściami gier internetowych. Aby zapoznać się z oznaczeniami i klasyfikacją gier wystarczy odwiedzić strony: www.pegi.info oraz www.pegionline.eu.





Dzwonki i przerwy

Odjazd autobusu szkolnego ze Szczytnik 745


I lekcja      800 - 845       (5 minutowa przerwa)
II lekcja     850 - 935       (10 minutowa przerwa)
III lekcja    945 - 1030     (10 minutowa przerwa)
IV lekcja  1040 - 1125     (10 minutowa przerwa)
V lekcja   1135 - 1220     (10 minutowa przerwa)
VI lekcja  1230 - 1315     (10 minutowa przerwa)
VII lekcja 1325 - 1410

Odjazd autobusu: poniedziałek - środa: 1225, 1440
                            czwartek - piątek: 1345




Dekalog rodziców pierwszoklasisty ( i nie tylko )

1. Codziennie miej czas tylko dla dziecka. Pozwól podzielić się wrażeniami ze szkoły. Nie przerywaj, nie pokazuj zniecierpliwienia. Staraj się oswoić dziecko ze szkołą jeszcze przed początkiem roku.
 
2. Przyzwyczajaj dziecko do punktualności. Zapewnij odpowiedni czas na wybranie się dziecka do szkoły. Nie         wprowadzaj rano nerwowej atmosfery.

3. Pomagaj, ale nie wyręczaj dziecka. Np. dopilnuj samodzielnego pakowania tornistra, ale sam tego nie rób.

4. Zapewniaj dobre warunki do nauki w domu. Przygotuj stałe i przyjazne miejsce do odrabiania lekcji. Pamiętaj, by kupić dziecku wszystkie potrzebne pomoce. Pożyczanie na lekcji np. linijki jest dla dziecka bardzo stresujące.

5. Wdrażaj dziecko do starannego wykonywania swoich obowiązków. Sprawdzaj odrabianie lekcji, jak trzeba,         wytłumacz je i pomóż.

6. Nie przesadzaj z wymaganiami. Akceptuj możliwości i tempo pracy dziecka.

7. Utrzymuj dobry i systematyczny kontakt z wychowawcą. Konsultuj z nim problemy dziecka. Poinformuj, czy       dziecko chodziło do przedszkola.

8. Wymagaj właściwego zachowania się w szkole. Nie ignoruj uwag wychowawcy.

9. Nie obciążaj dziecka zbyt dużą liczbą zajęć dodatkowych. Zadbaj o zabawy, grę w piłkę, w berka. Ważne, by     miało dużo ruchu.

10. Nie podważaj autorytetu nauczyciela. Nawet jeżeli masz rację, nie wypowiadaj przy dziecku negatywnych uwag o pedagogu.

Źródło: www.dziennik.pl




Apel Twojego dziecka
  • Nie psuj mnie, dając mi wszystko, o co Cię poproszę. Niektórymi prośbami jedynie wystawiam Cię na próbę.
  • Nie obawiaj się postępować wobec mnie twardo i zdecydowanie. Ja to wolę, bo to daje mi poczucie bezpieczeństwa.
  • Nie pozwól mi ukształtować złych nawyków, ufam, że Ty mi pomożesz wykryć je w zarodku.
  • Nie rób tak, abym czuł się mniejszym niż jestem. To jedynie sprawia, że czuję się głupio, aby wydać się dużym.
  • Nie karć mnie w obecności innych. Najbardziej mi pomaga gdy mówisz do mnie spokojnie i dyskretnie.
  • Nie ochraniaj mnie przed konsekwencjami. Potrzebne mi są również doświadczenia bolesne.
  • Nie rób tak abym swoje pomyłki uważał za grzechy. To zaburza moje odczucie wartości.
  • Nie przejmuj się zbytnio gdy mówię: "Ja Cię nienawidzę”. To nie Ciebie nienawidzę, ale Twoją władzę, która mnie niszczy.
  • Nie przejmuj się zbytnio moimi małymi dolegliwościami. One jednak przyciągają Twoją uwagę, której potrzebuję.
  • Nie gderaj. Jeżeli będziesz tak robił, to będę się bronił przez udawanie głuchego.
  • Nie dawaj mi pochopnych obietnic, bo czuję się zawiedziony, gdy ich później nie dotrzymujesz. 
  • Nie zapominaj, że nie potrafię siebie wyrazić tak dobrze, jak bym chciał. Dlatego niekiedy mijam się z prawdą.
  • Nie przesadzaj co do mojej uczciwości. To mnie krępuje i doprowadza do kłamania.
  • Nie zmieniaj swych zasad postępowania ze względu na układy. To wywołuje we mnie zamęt i utratę wiary w Ciebie.
  • Nie zbywaj mnie gdy stawiam Ci pytania. W przeciwnym wypadku, zobaczysz, że przestanę Cię pytać, a informacji poszukam gdzie indziej.
  • Nie mów mi, że mój strach i obawy są głupie. One są bardzo realne.
  • Nigdy nawet nie sugeruj, że Ty jesteś doskonały i nieomylny. Przeżywam bowiem zbyt wielki wstrząs, gdy widzę, że taki nie jesteś.
  • Nigdy nawet nie myśl, że usprawiedliwienie się przede mną jest poniżej twojej godności. Uczciwe usprawiedliwienie się przede mną jest później Twoją godnością.
  • Nie zapominaj, że lubię eksperymentować. Nie zabraniaj mi eksperymentować, gdyż bez tego nie mogę się rozwijać.
  • Nie zapominaj, że szybko rosnę. Jest Ci zapewne trudno dotrzymać mi kroku, ale proszę Cię - postaraj się.
(Tekst anonimowy ukazał się w USA w 1985 roku; w Polsce został opublikowany w Katedrze Psychologii Rozwojowej KUL)